1. Toiminnallisen harjoittelun perusteet 2. Liikearviointi 3. Liikkuvuus Fyysinen harjoittelu Jalkapallo Jääkiekko Jääkiekkomaalivahdit Keskivartalon tukiharjoitteita Koripallo Lentopallo Salibandy

Vuorottaiset jalan nostot jumppapallo selän alla
Keskivartalon tukiharjoitteita


Kohdistus: Poikittainen vatsalihas, sisemmät ja uloimmat vinot vatsalihakset, selän syvät kiertäjät

Tarkoitus: Poikittaisen vatsalihaksen ja selän syvien kiertäjien vahvistaminen, keskivartalon stabiliteetin harjoittaminen

Suoritusohje:
- Asetu selinmakuulle jumppapallon päälle siten, että jumppapallo on hartioittesi alla
- Aktivoi keskivartalon syvät lihakset vetämällä napaa kohti selkärankaa ja vetämällä lantionpohjaa ylös
- Nosta jalka hieman irti lattiasta ja palauta rauhallisesti
- Toista vuoropuolin

Huomioitava:
- Keskivartalo pysyy liikkumattomana koko liikkeen ajan
- Voit tarvittaessa ottaa tukea käsillä jumppapallosta
- Huomioi, että lantio pysyy koko liikkeen ajan ylhäällä



<< Vuorottaiset jalan nostot ja ojennukset jumppapallo selän alla - Jalan nosto ja ojennus sekä käsien avaus jumppapallolla istuen >>


REKISTERÖIDY JA KATSO LISÄÄ >>